Společnost ŠMÍDL byla založena Vladimírem Šmídlem v roce 1990. Z původně malé rodinné firmy se postupně stala společnost holdingového uspořádání s obratem více než 2 mld. CZK. Holding Šmídl je majitelem dceřiných společností Šmídl s.r.o. a NIKA Logistics a.s., které poskytují komplexní logistické služby včetně stavebních prací a přepravy sypkých materiálů. Celkem holding provozuje 8 poboček, 3 vlastní skladovacích areály a více než 600 nákladních vozidel.
„S Martinem a marketingovou agenturou Kreativní bublina spolupracujeme již sedmým rokem. Naše spolupráce spočívá v komplexní realizaci firemního magazínu Umění pohybu, v komunikaci s novináři a zajišťování PR článků do vybraných médií. Martin se již prakticky stal plnohodnotným členem našeho interního marketingového týmu,“ Martina Šmídlová.
Autonomní technologie řízení kamionů jsou stále ještě ve fázi prototypů a tahače tak musí někdo řídit. Podle odhadů přitom chybí v Česku 5 000 řidičů kamionů. Toto číslo přitom každý rok roste, stejně jako průměrný věk „kamioňáků”. Jak tedy zajistit dostatek pracovníků v oboru, který je znám vysokou fluktuací? Jednou z cest je budování pověsti dobrého zaměstnavatele.
Pro firmu Šmídl připravujeme obsah, který je převážně zaměřen na employer branding. Největší český kamionový dopravce se snaží, aby bylo o jeho řidiče dobře postaráno. Naším dlouhodobým úkolem je dát o tom vědět. Ať už se jedná o náborové online a offline kampaně, interní komunikaci, nebo propracovaný náborový proces, ve Šmídlu se snaží být o krok napřed před konkurencí. Zajišťujeme na klíč firemní časopis, děláme rozhovory s řidiči i THP pracovníky, textujeme vyjádření pro média i obchodní partnery. A výsledek? Holding Šmídl každý rok roste. Navzdory krizi v oboru i všeobecnému nedostatku zkušených řidičů kamionů.
Výsledek? Jedeme dál už 7. rokem
Díky firemnímu časopisu se nám daří sdílet informace i ve specifickém oboru silniční dopravy, kdy většina zaměstnanců nesedí v kancelářích, ale kabinách kamionů po celé Evropě. Vybraná témata také komunikujeme externě a snažíme se, abychom dokázali vylepšit mediální obraz řidičů kamionů.